Mindfullness

Mindfullness är ett förhållningssätt som utvecklar uppmärksamhet, medvetenhet och medkänsla. Att vara mindfull handlar om att vara fullt medveten om vad som sker i nuet utan filter och utan att bedöma det som sker. Oavsett livssituation och oavsett om du är kroniskt sjuk eller inte kan du med träning minska och lindra din stress samt öka din livskvalitet.

Mindfullness träning:

  • minskar stress och ökar återhämtning
  • ökar koncentrationsförmåga och fokus
  • förbättrar kommunikation
  • resulterar i klokare val
  • ger bättre sömn, mm

Vi blir mer medvetna om det vi inte kan påverka och släpper taget om det. Vi blir med träning lugnare och mer medvetna. Träning 10 minuter x 2 per dag ger resultat.

Marie Haglund är Santa Monicas mindfullness instruktör, utbildad av Dr. Ola Schenström.

Medveten andning

Kan andning påverka vår hälsa? JA! I allra högsta grad! Vad då andas? Det gör man ju bara … kanske du tänker. Ja, men hur andas du? Hur är dina andningsvanor? Kan de förbättras? Andningen är livsviktig! Det enda vi inte kan klara oss utan mer än bara några minuter! En bra andning kan hjälpa vid smärtor, stress, andningsbesvär, fibromyalgi, mm.

  • Har du sömnproblem?
  • Snarkar du?
  • Oro, ångest, depression?
  • Går din hjärna ofta på högvarv?
  • Har du högt blodtryck eller andra hjärtproblem?
  • Har du låg energi?
  • Smärta, värk?
  • Problem med luftrören?
  • Ofta täppt näsa?
  • Suckar, gäspar eller harklar du dig regelbundet?
  • Nedsatt sexuell förmåga?

Läs gärna mer på: http://medvetenandning.se. Här finner du statistik, länkar och kundreferenser och annat spännande!

Buddhastaty bakom värmeljus